FAKTOR FAKTOR YANG MEMPENGARUHI MASYARAKAT DALAM MEMILIH JASA BANK SYARIAH (STUDY KASUS PADA KABUPATEN ROKAN HULU)

Wahyi Busyro

Abstract


There are several factors that will affect the community in selecting the Islamic Banking Service of Worship factors, product factors, factors and factor services brands. Research techniques used in this study is the technique of interviews, questionnaires to customers in the deployment of Islamic banks domiciled in Rokan Hulu regency, especially in the four districts, namely: Kuntodarussalam, Ujungbatu, Pagaran Tapah, Tandun. In the three factors, namely worship, product and brand effect to the decision of choosing posisitif Islamic banks. While the service factor negatively affecting the community's decision to choose Islamic banks. Advice as a contribution to the objects of thought and research of other researchers. More ATM services is maximized, retaining the name / brand of Islamic banks that are well known in the community, socialize Islamic banking. The results could be useful for similar studies in the future by considering some of the limitations that exist in the territory of which the study is extended, the factors affectng the research so that a better future

Keywords


Worship; Products; Services; Brand and Community Decisions

Full Text:

PDF

References


Arthesa,Ade.Handiman,Edia.2006.Bank dan Lembaga Keuangan Bukan Bank. PT.Indeks: Jakarta

Agustianto.2008.Sepuluh Alasan Seseorang Memilih Bank Syariah. Rajawali Press : Jakarta

Antonio, Muhammad Syafe’I.2001. Bank Syariah : Dari Teori ke Praktek Gema Insani: Jakarta

Bank Indonesia.2002.Cetak Biru : Pengembangan Perbankan Syariah Indonesia. Jakarta

Ghozali, Imam.2006.Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS BP Undip: Semarang

Fauzi,Yayan.2010. Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Nasabah Menabung di Perbankan Syariah (Kasus Pada Bank BNI Syariah Kantor Cabang Yogyakarta). Skripsi UIN Sunan Kalijaga. Yogyakarta.

Karim,Adiwarman A.2010. Bank Islam, Raja Grafindo Persada: Jakarta

Kuncoro, Mudrajad.2003. Metode Riset untuk Bisnis dan Ekonomi. Rajawali Press :Jakarta

Kotler, Philip dan Gary Amstrong.2006. Principle Of Marketing.Prentice Hall: Canada

Murti, Sumarni.2002. Manajemen Pemasaran Bank. Liberty: Yogyakarta

Muslehuddin, Muhammad.2004. Sistem Perbankan Dalam Islam. Rineka Cipta: Jakarta

Mowen,John C., Minor, Michael.2002. Perilaku Konsumen. Erlangga: Jakarta

Nuryadin. 2010. Faktor Faktor yang Mempengaruhi Masyarakat Dalam Memilih Perbankan Syariah( Studi Kasus Masyarakat Sumbawa). Tesis UI. Jakarta

Priyatno,Duwi.2008. 5 Jam Belajar Olah Data dengan SPSS. Andi:Yogyakarta

Rejeki, Dewi.2011. Faktor Penentu yang Mempengaruhi Keputusan Masyarakat Dalam Pemilihan Jasa perbankan Syariah. Tesis Trisakti. Jakarta

Setiadi,Nugroho J.2010. Perilaku Konsumen. Kencana: Jakarta

Sekaran,Uma.2006. Research Methods For Business : A skill Building Approach. 2ndEdition.John Willy & Sons: New York

Siamat,Dahlan.2005. Manajemen Lembaga Keuangan, Kebijakan Moneter dan Perbankan. FE UI, Jakarta

Sumarwan, Ujang.2003. Perilaku Konsumen : Teori dan Penerapannya dalam Pemasaran. Ghalia Indonesia: Jakarta

Sudarsono, Heri.2008. Bank dan Lembaga Keuangan Syariah, Deskripsi dan Ilustrasi. Ekonosia: Yogyakarta

Tristiyanti, Prasetijo.,Ihalaw.,John.2005. Perilaku Konsumen. Andi: Jakarta

Tjiptono, Fandy.2006. Pemasaran Jasa, Bayu Media:Malang

Tri Wahyuni, Endang. Pengaruh Faktor Syariah, Tingkat Keuntungan Bagi Hasil dan Motivasi terhadap Keputusan Nasabah Menggunakan Perbankan Syariah, Universitas PGRI Yogyakarta. Yogyakarta.

Zulkifli, Sunarto.2003. Panduan Praktis Transaksi Perbankan Syariah. Zikrul Hakim:Jakarta


Refbacks

  • There are currently no refbacks.